Asiakaspalvelutilanteita hotellin vastaanotossa
Hotellihuoneen varaaminen
Asiakas varaa hotellihuoneen puhelimitse. Vastaanottovirkailija ottaa varauksen vastaan.
Aamiainen mukaan
Hotellin asiakas kysyy vastaanotosta mahdollisuutta saada aamiainen mukaan.
Parkkipaikka
Hotellin asiakas tiedustelee vastaanottovirkailijalta parkkipaikoista.
Sisäänkirjautuminen 1
Asiakas kirjautuu hotelliin. Hän on varannut ja maksanut huoneen etukäteen. Virkailija antaa perustietoa ja vastaa kysymykseen kuntosalista.
Pyykinpesu
Hotellin asiakas kysyy, voiko hotellissa pestä pyykkiä.
Taksin tilaaminen
Hotellin asiakas pyytää vastaanottovirkailijaa tilaamaan taksin.
Hotellista uloskirjautuminen
Asiakas kirjautuu ulos hotellista.
Sisäänkirjautuminen 2
Asiakas kirjautuu hotelliin. Hän on varannut huoneen etukäteen, mutta ei ole maksanut vielä. Asiakas esittää kysymyksiä ja virkailija neuvoo hotellin käytänteistä.
© Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Asiakaspalvelutilanteita hotellin vastaanotossa, maaliskuu 2023. Videon tuottaja on Haaga-Helia ammattikorkeakoulu ja tekijät ovat Tuula Jäppinen, Päivi Peltonen ja Laura Uusitalo. Video on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Eimuutoksia 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Materiaali on saatavilla osoitteessa kielibuusti.fi