-
Itseopiskelumateriaalit ja kurssit
-
Vinkkejä kielenoppimiseen
- Arvioi kielitaitotasosi
- Suunnittele suomen oppimistasi
- Kielivinkit arkeen
-
Opi suomea töissä
-
Myytinmurtajat
- Seuraa mediaa ja opi suomea
- Kielikaverit ja kielikahvilat
-
Kielitestit ja kotoutuminen
-
Kulttuuri ja yhteiskunta
- Tietoa Suomesta
-
Kirjallisuuden klassikoita ja kulttuurihistoriaa
- Kaunokirjallisuus – ikkuna kieleen ja kulttuuriin
- Kansanrunous ja -kulttuuri
- Mikael Agricola kehitti suomen kirjakielen
- Romantiikka ja Kalevala
- Aleksis Kivi ja Seitsemän veljestä
- Realismi syntyy vastareaktiona romantiikalle
- Suomen taiteen kultakausi
- Symbolismi ja uusromantiikka
- Tulenkantajat
- Suomenruotsalainen modernismi
- Uuden vuosisadan modernisteja ja realisteja
- Sodat ja kirjallisuus
-
Kirjallisuuspodcast
-
Kielibuustissa kehitettyjä oppimateriaaleja
-
Oppijoiden tarinat
-
Oppijoiden puheenvuoroja
- Suzanne Innes-Stubb: Miksi kannattaa oppia suomea ja/tai ruotsia kansainvälisenä osaajana Suomessa
- Aleksei: Rohkea hyppy suomenkieliseen työympäristöön auttaa kielen oppimisessa
- Tomy: Suomen puhuminen työelämässä vaatii heittäytymistä
- Daniela: Miten oppia suomea, kun työympäristö on englanninkielinen?
-
Elämää suomeksi -podcast
-
Opiskelijoiden kirjoituksia
-
Oppijoiden puheenvuoroja
Asiakaspalvelutilanteita hotellin vastaanotossa
Hotellihuoneen varaaminen
Asiakas varaa hotellihuoneen puhelimitse. Vastaanottovirkailija ottaa varauksen vastaan.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
Aamiainen mukaan
Hotellin asiakas kysyy vastaanotosta mahdollisuutta saada aamiainen mukaan.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
Parkkipaikka
Hotellin asiakas tiedustelee vastaanottovirkailijalta parkkipaikoista.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
Sisäänkirjautuminen 1
Asiakas kirjautuu hotelliin. Hän on varannut ja maksanut huoneen etukäteen. Virkailija antaa perustietoa ja vastaa kysymykseen kuntosalista.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
Pyykinpesu
Hotellin asiakas kysyy, voiko hotellissa pestä pyykkiä.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
Taksin tilaaminen
Hotellin asiakas pyytää vastaanottovirkailijaa tilaamaan taksin.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
Hotellista uloskirjautuminen
Asiakas kirjautuu ulos hotellista.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
Sisäänkirjautuminen 2
Asiakas kirjautuu hotelliin. Hän on varannut huoneen etukäteen, mutta ei ole maksanut vielä. Asiakas esittää kysymyksiä ja virkailija neuvoo hotellin käytänteistä.
Me välitämme yksityisyydestäsi.
Et ole vielä antanut lupaa asettaa vaadittavia evästeitä sivustolta Youtube.com. Hyväksy vaaditut evästeet nähdäksesi tämän sisällön.
© Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Asiakaspalvelutilanteita hotellin vastaanotossa, maaliskuu 2023. Videon tuottaja on Haaga-Helia ammattikorkeakoulu ja tekijät ovat Tuula Jäppinen, Päivi Peltonen ja Laura Uusitalo. Video on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Eimuutoksia 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Materiaali on saatavilla osoitteessa kielibuusti.fi