-
Itseopiskelumateriaalit ja kurssit
-
Vinkkejä kielenoppimiseen
- Arvioi kielitaitotasosi
- Suunnittele suomen oppimistasi
- Kielivinkit arkeen
-
Opi suomea töissä
-
Myytinmurtajat
- Seuraa mediaa ja opi suomea
- Kielikaverit ja kielikahvilat
-
Kielitestit ja kotoutuminen
-
Kulttuuri ja yhteiskunta
- Tietoa Suomesta
-
Kirjallisuuden klassikoita ja kulttuurihistoriaa
- Kaunokirjallisuus – ikkuna kieleen ja kulttuuriin
- Kansanrunous ja -kulttuuri
- Mikael Agricola kehitti suomen kirjakielen
- Romantiikka ja Kalevala
- Aleksis Kivi ja Seitsemän veljestä
- Realismi syntyy vastareaktiona romantiikalle
- Suomen taiteen kultakausi
- Symbolismi ja uusromantiikka
- Tulenkantajat
- Suomenruotsalainen modernismi
- Uuden vuosisadan modernisteja ja realisteja
- Sodat ja kirjallisuus
-
Kirjallisuuspodcast
-
Kielibuustissa kehitettyjä oppimateriaaleja
-
Keskusteluja suomeksi
-
Opiskele tekstitaitoja
-
Akateeminen fraasipankki
- Fraaseja tiivistelmään
- Fraaseja johdantoon
- Aineistosta ja menetelmistä kertominen
- Tuloksista ja päätelmistä kertominen
- Argumentointi
- Referointi ja viittaaminen
- Selitykset ja määritelmät
- Ajanilmauksia
- Haastatteluista, kyselyistä ja tilastoista kertominen
- Tietojen korostaminen taulukoissa ja kaavioissa
- Akateemisesta fraasipankista
-
Keskusteluja suomeksi
-
Oppijoiden tarinat
-
Oppijoiden puheenvuoroja
- Suzanne Innes-Stubb: Miksi kannattaa oppia suomea ja/tai ruotsia kansainvälisenä osaajana Suomessa
- Aleksei: Rohkea hyppy suomenkieliseen työympäristöön auttaa kielen oppimisessa
- Tomy: Suomen puhuminen työelämässä vaatii heittäytymistä
- Daniela: Miten oppia suomea, kun työympäristö on englanninkielinen?
-
Elämää suomeksi -podcast
-
Opiskelijoiden kirjoituksia
-
Oppijoiden puheenvuoroja
Aineistosta ja menetelmistä kertominen
Tutkimusmetodina on MIKÄ.
Tutkielmani on laadullinen tutkimus, jossa hyödynnän monia MINKÄ tutkimukselle tyypillisiä menetelmiä.
Tutkimuksessa analysoin / tarkastelen MITÄ MILLAISTEN teorioiden / mallien / käsitteiden avulla.
Olen valinnut diskurssianalyysi tutkimusmenetelmäksi siksi, että sen avulla...
Kvantitatiiviset menetelmät eivät toisi lisäarvoa.
Tarkastelin MITÄ MILLAISEN teorian pohjalta.
Tutkimusaineistoni on rajattu pääasiallisesti MIHIN.
Hyödynnän MINKÄ analyysissä Virtasen (2011) kehittämää teoriaa / jaottelua / termiä X.
Toteutin analyysin Korhosen (2011) esittelemien menetelmien avulla.
Tämä tutkielma pohjautuu MILLAISIIN teorioihin.
Tässä tutkimuksessa |
analysoin tarkastelen |
MITÄ | MILLAISTEN teorioiden ja -mallien |
avulla pohjalta |
Tutkielman teoreettisena viitekehyksenä Tutkimusmetodina |
toimii | MIKÄ |
hyödynnän käytän |
MITÄ |
Tutkielman Tutkimuksen Suomen kielen osalta |
aineisto | on kerätty |
Helsingin Sanomista vuonna 2022 ajanjaksolta, jolloin... ajalta 1994–1996 Lapissa haastatteluilla haastattelemalla testillä kyselylomakkeilla luontoalueilla tehdyillä retkillä |
koostuu |
18 haastattelusta kieliopeista artikkeleista |
||
perustuu |
kolmeen teemahaastatteluun SKS:n kokoelmiin kesällä 2009 tehtyyn kyselytutkimukseen kirjallisiin lähteisiin |
Aineistona käytetään MITÄ.
Aineistona toimii MIKÄ.
Tutkimukseni aineisto koostuu MISTÄ.
Tutkielmassa hyödynnetään MITÄ, sillä sen avulla on mahdollista analysoida...
Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla luokanopettajia pääkaupunkiseudulta.
Tarkasteltava ajankohta rajoittuu vuosiin 2003–2014.
Tutkimusaineisto on rajattu pääasiallisesti MIHIN.
Rajasin aineiston tutkimuskirjallisuuteen.
Viittaan aineistoon tässä tutkielmassa lyhyemmin nimellä...
Olen valinnut MINKÄ tutkimukseni aineistoksi, koska...
Olen rajannut aineistosta pois MINKÄ ja keskityn pelkästään MIHIN.
Haastattelut litteroitiin, jonka jälkeen aineistoa katsottiin suhteessa aikaisempaan teoriaan.
Analysoin |
aineistoa aineiston |
aineistolähtöisen kerronnallisen laadullisen teoriasidonnaisen teorialähtöisen |
sisällönanalyysin |
avulla keinoin |
©2024 Tatiana Martianova ja Emmi Pollari
Aineistosta ja menetelmistä kertominen, joulukuu 2024, jonka tekijät ovat Tatiana Martianova ja Emmi Pollari, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Materiaali on saatavilla osoitteessa kielibuusti.fi.